fredag, februar 11, 2011

Neesten helg..

Hva er det ikke å like med fredagen; helga ligger blank og ubrukt foran deg og uansett hvor bra uka har vært, er det deilig å gjøre noe helt annet et par dager. Jeg har hørt at jo eldre man blir, jo slitnere er man på fredag og omvendt på mandag. Er man yngre er det motsatt, da våkner man jo mer det nærmer seg helg men har ukas daffeste dag på mandag. Noen som kjenner seg igjen? Jeg er litt midt imellom, jeg synes det er hyggelig å gå på jobb og se kolleger og kjent og kjært arbeid igjen på mandager, men det betyr ikke at jeg ikke setter pris på fritid når den dukker opp i form av helger innimellom - fri til å bruke hele dager til noe helt annet; gå en laang tur langs Akerselva, vaske i leiligheten (ok, ikke så morsomt, men nødvendig), gå på kafè, bibliotek, trene mens det fortsatt er lyst ute når du er ferdig - i det hele tatt, gode avbrekk fra kontorstolen og -lufta, det trengs det og!

Og denne kvelden har vært superegoistisk deilig alene-tid, til å gjøre akkurat det jeg lyster. Husets herre har fløyet fra redet for helgen til fordel for en guttetur til Tromsø, mens fruen regjerer leiligheten. Det kan vi like! Ikke misforstå, det mangler selvfølgelig en person her, men av og til er det sunt med litt rolig alenetid. I kveld var planen å ta kjøkkenet med storm og varte meg selv opp med bruschetta med kylling til kvelds. Anbefaler denne oppskriften fra matprat.no, den ble kjempegod! Perfekt følge til Lyngbø og Hærlands Big Bang på NRK1. Elsker at dette har parkert Beat for beat på fredagskvelder, forhåpentligvis for godt.




Og til dessert ---> ; min eneste utskeielse i matveien; mint-is med sjokoladebiter fra Charlottes iskrem. Ingen over, ingen ved siden - dette er ekte (is)kjærlighet.


Vet at jeg reklamerer fælt for denne, men den ER den beste isen jeg noensinne har smakt. Iallefall hittil.
Og for at jeg kan glede meg ekstra til i morgen, landet DENNE i postkassen min i dag:



Tror aldri jeg har fått så mange/store pakker i posten at det trengs en SEKK til det før.. Og hva kan det være, annet enn mine etterlengtede supermatvarer fra iherb.com! Gleder meg som en liten unge til å hente den og utforske innholdet, her skal det lages smakfulle smoothies, råe energibomber og sunn sjokkis!

Nå skal kvelden avsluttes med podcast av Misjonen fra p4 som jeg gikk glipp av tidligere i dag, så en god natts søvn, og så - kan det bli helg. Jeg er klar.


Ingen kommentarer: