mandag, januar 29, 2007

Tappetid

Et lyst øyeblikk før jul trykket jeg på knappen på Blodbankens hjemmesider der det sto "JA, jeg ønsker å bli blodgiver!" Med utropstegn, til og med. Slikt rygger man ikke ut av. Så som sagt så gjort, i dag var det å troppe opp på Ullevål med lett skjelvende knær og generelt ikke helt ship-shape. Etter utfylling av et laangt skjema og en prat med en hyggelig sykepleier og blodtrykkmåling, bar det bort i Stolen for å ta blodprøve. Det gikk faktisk smertefritt, og alt er godkjent (tror jeg) så om seks uker skal jeg tilbake til den STORE tappeprøven - min første donasjon av 1/2 liter Guri-blod, som skal gjøre nytte for noen andre som trenger det. Det minste jeg kan gjøre. Sykehus rundt omkring trenger alltid blod, så alle som leser dette: sjekk ut www.giblod.no, gi blod og få litt bedre sosial samvittighet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Gikki!
Dette er bra gjort av deg. Du blir godkjend blodgjevar, utan tvil. Lykke til om seks veker. Vi to gamle er nok FOR gamle blitt til slike aktivitetar. Pappa

Anonym sa...

Hei! har faktisk gått ei stund og tenkt på det samme, men så kom du meg altså i forkjøpet. må vel gå å melde meg jeg også nå ;)

klem storesøs