onsdag, april 16, 2008

Vårfornemmelser

Når det er meldt sol og opp mot 15-16 grader en hel uke fremover, plenene begynner å bli grønne og fuglene kvitrer og - ikke minst- oppgaven er overlevert i trykkeriets trygge hender, er det vanskelig å være vrang lenge om gangen. I morgen har jeg store planer om å forvandle verandakassen til en bugnende blomstereng - iallfall på sikt (takk for blomsterfrøene Tone), jeg skal nyte en tur i marka samt rydde i skuffer og skap. Slike overskuddsaktiviteter som blir en smule fortrengt når deadline til oppgavelevering nærmer seg. Men pulsen er nå under kontroll, og da kan man nyte slik luksus som å lese en skjønnlitteratur bok uten dårlig samvittighet. Herrligt. Dessuten får man tid til å jobbe litt også, og sope inn så mye man kan til neste lønningspose, som sannsynligvis blir den siste jeg får fra fengselet. Nå lokker nye utfordringer i form av juristjobbing, hvor er foreløpig hemmelig. Jeg er allerede redd for å jinxe tilbudet ved at jeg har fortalt det til venner og familie. Så bloggen får vente til det er trygt i havn, så får vi se hva som blir av meg til sommeren. Men det som er sikkert, er at etter oppgaveinnlevering venter frisørtime og massasje(innkassering av Halfdans julegave) som en liten vel-overstått-gave til meg selv, være flink samfunnsborger og gi blod påfølgende mandag, og så tar jeg en tur hjem til Trøndelag for å puste ut, være med familie, både to- og firbente. De to søte små som sjarmerte alle i påska, er visst om mulig enda mer sjarmerende nå. 

Ingen kommentarer: