mandag, april 10, 2006

Påskesol,påskeappelsin,påskeski,påske hjemme!


Fatter ikke at vi sier og skriver 10.april. Og det er snart påske og blåveisen titter frem. Var egentlig ferdig på jobb forrige uke, men tre saksmottak på en uke tilsa et dusin nye saker som måtte ordnes opp i før jeg kunne dra hjem med samvittighet litt lysere enn svart. Så dagen i dag har stort sett gått med til å nøste opp noen tråder, forsøke å nøste opp andre, si god påske til vår sivilarbeider og gå hjem - med en liten tur innom Deichmanske. Her har man fri i sju hele dager, og for en bokelsker som aldri ellers har tid til å stikke nesa i annet enn fag, er det rene himmelen å faktisk få mulighet til det!Etter turen innom biblioteket er dermed min sekk nå lastet med Agatha Christie-krim (vi digger Poirot), Selma Lagerlöf og Anne Karin Elstad. Sistnevnte har såvidt undertegnede bekjent ikke skrevet en dårlig bok - ever. Lange, late kvelder på hytta med en god bok etter ski, med kvikklunsj og kakao..gleder seg til det.

Det jeg derimot ikke gleder meg til, er for det første bussturen i morgen (8 timer på full buss med en haug andre folk som også skal hjem til påske) samt at det blir merkelig å ikke treffe Halfdan på en hel uke. Blir litt rart når man er så vant til å treffes hver dag. Men jeg vet jo alt om avstandsforhold og vet at man har noe å glede seg til iallfall - gleder meg definitivt til å komme tilbake hit etter påske, selv om jeg ser fram til ferien også! Men håper det er kommet bedre mobildekning på hytta han skal på enn det det har vært før ifølge ham.. og at feberen hans slipper taket. Ferie er plutselig ikke ferie med feber, bare dager i sengen man ikke kan føre sykefravær for. Ikke fullt så moro. Hadde et snev av et lite loddent dyr nede i halsen i helga jeg også, men det er heldigvis forsvunnet. Og slik satser vi på at det holder seg påsken igjennom. Ingenting er mer irriterende enn å ha ferie og være klein. Sånn er det med den saken.

Og bare så det er nevnt: Big Bang på Rockefeller i helga--> simpelthen genialt. Om vi så ventet latterlig lenge før de kom på scenen, var det absolutt verdt det. Øystein Greni og co skuffer aldri!

Ingen kommentarer: